אפיון אפליקציות - איך עושים את זה נכון?

מהו אפיון אפליקציה?

כל אפליקציה מתחילה מרעיון.

אך הרבה לפני תחילת פיתוח האפליקציה, השלב הראשון בו מתחילים הוא בביצוע אפיון מקצועי ומדויק עבור צרכי המשתמש ומטרות העסק. 

אפליקציה מוצלחת אמורה לספק חווית משתמש מצוינת, עיצוב מעולה עם פונקציונליות נוחה, ולעזור ללקוח להגיע ליעדים העסקיים שלו.

היא צריכה להיות קלה לשימוש ולתת ערך מוסף מסוים למשתמש שהוא לא היה מקבל מאתר רגיל, ובנוסף, גם לספק נתונים על התנהגויות המשתמשים וצרכיהם כדי לעזור לעסק לשפר את חווית המשתמשים.

בתחילת האפיון, מאפיין האפליקציות מקיים שיחה עם היזם או העסק המעוניין באפליקציה, ומנסה להבין מהיזם מהו הרעיון הכללי של האפליקציה, איזה שירות הוא מנסה לתת ללקוחותיו, ומהו המודל העסקי של המיזם.

כאשר מטרות המיזם ברורות ומוגדרות היטב, למאפיין יש תמונה רחבה יותר על מרכיבי האפליקציה הנדרשים והוא יכול להמשיך לשלב הבא בו הוא מגדיר את קהל היעד וצרכי המשתמשים הפוטנציאליים של האפליקציה.

 

מה כולל מסמך אפיון אפליקציה?

אפיון אפליקציה מוצלח יכלול את מרכיבי האפליקציה, את הפעולות שהמשתמשים מסוגלים לבצע, כלומר, הרכיבים ההתנהגותיים-פונקציונאליים של המוצר, והפיצ׳רים שזמינים למשתמש באפליקציה.

מסמך האפיון יתאר את יכולות האפליקציה, המטרות העסקיות שלה, ארכיטקטורת המידע, המסעות השונים שהמשתמש יכול לעבור באפליקציה, הפעולות שהוא יכול לבצע, וכמו כן הצד הפיתוחי של עיצוב האפליקציה.
חלק מהפעולות ההתנהגותיות שניתן למצוא במסמך אפיון לאפליקציה הן איך המשתמש נרשם לאפליקציה, איך הוא מוסיף או מוחק מוצרים מסל הקניות, ושאר השימושים הנוספים שייתכן והמשתמש מבצע.  
בדרך כלל המאפיין יגדיר את זרימת המשתמש בין המסכים לפי המשימות שהוא מעוניין להשלים.
למשל, זרימת משתמש נפוצה היא האופן בו המשתמש עובר בין מסכים שונים על מנת ליצור משתמש חדש.

המאפיין  ישרטט את המסע שהמשתמש יעבור, תוך ציון המסך הרלוונטי והכפתורים שעל המשתמש ללחוץ כדי לעבור ממסך למסך כדי להשלים את המשימה.
מסמך האפיון כמעט תמיד יכלול Wireframes - עיצוב אב טיפוס של האפליקציה ללא צבעים או תמונות, בו המאפיין מרכז את כל המסכים הרלוונטיים באפליקציה, ממפה את מיקום האלמנטים השונים בתוך המסכים, ואת תכולת התוכן שתופיע בכל מסך. 

מחפש שירותי אפיון אפליקציות? פנה אלינו